Skip to the main content.
Ja! Ik wil een demo

Wil je op de hoogte blijven over alles wat er speelt? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief:

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

Aan de slag met software voor behoud?

 

ProductenFinaal

 

Demo aanvragen

 

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

2 min read

Waarom zorgorganisaties kiezen voor een intranet van Sibi?

Waarom zorgorganisaties kiezen voor een intranet van Sibi?
Waarom zorgorganisaties kiezen voor een intranet van Sibi?
4:00

Sibi groeit. We kunnen met trots melden dat steeds meer zorgorganisaties kiezen voor Sibi als partner voor hun digital employee experience, vaak starten bij een Sociaal Intranet. Regelmatig krijg we de vraag: wat zijn de succesfactoren van jullie Sociaal intranet in de zorg? Deze redenen delen we graag.

In dit blog beschrijven we de belangrijkste argumenten waarom zorgorganisaties kiezen voor het Sociaal intranet van Sibi. 

Goed voorgesorteerd op de employee journey

Ons Sociaal intranet is sinds 2015 actief bij zorgorganisaties - en doorontwikkeld. Sinds 2021 is onze propositie uitgebreid, omdat we de (toekomstige) uitdagingen in de zorg zagen. Sibi heeft een visie ontwikkeld om de gehele employee journey te ondersteunen met aandacht. Van onboarding in de zorg t/m offboarding. Op de juiste momenten en met de goede aandacht bereiken de zorgmedewerkers bereiken.

Uiteraard is het gebruik van extra dienstverlening geheel vrijblijvend.
Het Sociaal intranet is onderscheidend genoeg om als losstaand product te gebruiken.

 

Ontwerp zonder titel-1Focus op de zorg

Sibi richt zich uitsluitend op de zorgsector in Nederland. Sterker nog, onze BHAG (dapper gewaagd doel) is "In 5 jaar tijd besparen we 115 miljoen bij zorgorganisaties in Nederland op verzuim en verloop.

Dit resulteert in gerichte doorontwikkeling van o.a. het sociaal intranet voor de zorg. Daarnaast worden klantdagen georganiseerd ter inspiratie, gebruikerssessies voor inspraak in de roadmap en zijn onze klantsuccesmanagers goed op de hoogte van de uitdagingen én best practices in de zorg. 

 

Koppelingen met Microsoft

Integratie met primaire systemen

We zijn gekoppeld aan de belangrijkste systemen in de zorg. Dit vinden we belangrijk, omdat we op deze manier zoveel mogelijk relevantie kunnen toevoegen aan de start van de werkdag.

Recurring impact

Binnen Sibi geloven we in Klantsucces. Elke klant krijgt een toegewijde Klantsuccesmanager. De opdracht van onze klantsucces managers is duidelijk: maak de klant succesvol met het gebruik van onze software. Deze aanpak werkt. Software alleen gaat het verschil niet maken. Software samen met kennis wel. We zoeken de zorgorganisatie pro-actief op. We gaan het gesprek aan, signaleren verbeteringen. Wij creëren samen recurring impact.

 

Sibi-aandachtAandacht

Naast het Sociaal Intranet krijgen zorgorganisaties de mogelijk om aan de slag te gaan met Employee Engagement. Deze software biedt de mogelijkheid om aandacht te geven op sleutelmomenten in de loopbaan. De kracht van precies op het juiste moment, met de juiste aandacht een zorgprofessional bereiken is groot! Denk aan momenten zoals eerste werkdag, jubilea, verhuizing of promotie. Zorgorganisaties kunnen deze momenten uitstekend inzetten om haar waardering over te brengen aan haar medewerkers.
Bind is ontwikkeld om zorgorganisaties te ondersteunen met het geven van aandacht aan zorgprofessionals.

Interessante samenwerkingspartners

Sibi heeft de afgelopen jaren een aantal interessante samenwerkingen opgezet.
We hebben unieke samenwerkingen met Nedap (ONS), Ecare, Tools4ever en meer (zie partneroverzicht).
Dit resulteert dat we meer waarde kunnen toevoegen in de software. Bijvoorbeeld door meer relevante informatie toe te voegen aan de  ‘start van de werkdag’.

Slim gebruik maken van AI

In het intranet werk je aan het 'organisatiebrein' door Kennis toe te voegen. Kennis kan eenvoudig worden gepubliceerd en worden geraadpleegd.

Naast kennis is er binnen het intranet ook een DMS (Document Management Systeem) beschikbaar. Zo blijft de kwaliteit van de documenten gewaarborgd - en laagdrempelig beschikbaar binnen het intranet. De informatie uit Kennis en Documenten kunnen goed worden geraadpleegd. Onder andere dankzij de AI assistent (zie afbeelding hiernaast).

De AI assistent brengt de kennis van de organisatie vraaggestuurd bij de medewerker. De AI assistent put uit bronnen binnen het intranet, maar kan ook gekoppeld worden aan externe websites, zoals de corporate website van jouw organisatie.

De AI assistent kan goed omgaan met andere talen, typefouten en het is mogelijk om door te vragen. De voordelen van AI binnen handbereik!

 
9 tips voor een succesvol intranet

2 min read

9 tips voor een succesvol intranet

Een goed intranet, waardoor jij en je collega's meer tijd hebben voor het werk waar jullie goed in zijn. Daar ligt onze focus. Door alle...

Lees verder...
Wij gaan samenwerken met Zorggeschenk

Wij gaan samenwerken met Zorggeschenk

Sibi gaat een samenwerking aan met Zorggeschenk, bekend van oprichtster Sabine Uitslag en bijvoorbeeld van het ‘Tijd voor jezelf boek‘ voor...

Lees verder...
5 essentiële onderdelen van het sociaal intranet voor de zorg

2 min read

5 essentiële onderdelen van het sociaal intranet voor de zorg

Uit welke modules bestaat een sociaal intranet in de zorg nou eigenlijk? We delen vijf modules die door onze klanten gebruikt worden. En één...

Lees verder...