Gehandicaptenzorg (GHZ)
In de gehandicaptenzorg wordt zorg geleverd aan zo’n 200.000 mensen met een beperking. Met een hoog ziekteverzuim en uitstroom binnen de branche kan aandacht geven aan medewerkers met de software van Sibi veel impact maken.
Belangrijke feiten over gehandicaptenzorg
Zorg aan 200.000 mensen met een verstandelijke, lichamelijke en/of zintuiglijke beperking
Het aantal moeilijk vervulbare vacatures is de laatste jaren meer dan verviervoudigd
De uitstroom in de branche gehandicaptenzorg is met meer dan 20% problematisch
Het ziekteverzuim is in 2022 gestegen naar 8,6%, waar het landelijk gemiddelde 5,7% is
65% van de zorgprofessionals geeft aan dat de werkdruk is toegenomen in het afgelopen half jaar
Het tekort zorgt ervoor dat cliënten van slag raken en (vaker) ongewenst gedrag vertonen
Aandacht voor behoud van zorgprofessionals
Voor organisaties in de gehandicaptenzorg is het steeds moeilijker om personeel te werven en het personeel dat in dienst is vast te houden. Door te werken aan een goede werksfeer en waardering en aandacht te geven aan medewerkers kun je uitstroom van professionals voorkomen. Onze software kan hierbij ondersteunen en neemt veel werk uit handen. Zo houden zorgprofessionals plezier in hun werk en kunnen zij de nodige kwalitatief goede zorg blijven bieden.
Uitdagingen en oplossingen in de gehandicaptenzorg
Toekomstbestendige gehandicaptenzorg
Er is al veel gesproken over hoe we de gehandicaptenzorg duurzaam, betaalbaar en toekomstbestendig kunnen houden. Want de stijgende kosten en de krapte op de arbeidsmarkt zijn niet te onderschatten problemen. Nu is het de tijd van het ‘doen’, om de gehandicaptenzorg toegankelijk en betaalbaar te houden. Maar wat kan je doen? En hoe?
-
Werk aan engagement en behoud
Door zorgprofessionals aandacht en waardering te geven kun je uitstroom voorkomen, je werkt aan behoud van medewerkers. En dit kan tijdens alle fases van de employee journey, van onboarding tot offboarding. Werk aan engagement, verbind en betrek medewerkers, zowel onderling als met bij organisatie. Het gevolg? Minder verzuim en uitstroom van zorgprofessionals en meer tijd voor goede zorg van de cliënt.
Inwerken en opleiden medewerkers
Veel beginnende zorgprofessionals in de gehandicaptenzorg hebben hulp en begeleiding nodig. In de gehandicaptenzorg is geduld daarom een schone zaak, zowel met cliënten als startende zorgprofessionals. Maar hoe zorg je ervoor dat je medewerkers goed geïnformeerd, goed voorbereid en daardoor eerder en effectiever inzetbaar zijn?
-
Biedt ondersteuning en ontwikkeling
Door nieuwe medewerkers vroegtijdig, goed doordacht en planmatig te informeren, al voordat de eerste werkdag begint, kun je heel veel winst boeken. Dit zorgt er ook voor dat in de eerste weken minder hectiek wordt ervaren, met minder vroegtijdige uitstroom tot gevolg. Software helpt hierbij en neemt je werk uit handen. Daarnaast is het ook belangrijk om aandacht te geven aan bestaande medewerkers en ze mogelijkheden te bieden om zich verder te ontwikkelen. Door dit via een sociaal intranet aan te bieden werk je aan het binden, boeien en behouden van zorgprofessionals.
Technologische innovatie voor HR
Het inzetten van software kan de employee experience en het (zelfstandig) functioneren van zorgprofessionals vergroten. Daarnaast bespaar je tijd en voorkom je fouten, door handmatige en intensieve processen te automatiseren. Maar hoe krijg je dat allemaal goed voor elkaar? Hoe kies je waar je begint, hoe voer je het in en ontwikkel je het door?
-
Je staat er niet alleen voor
Software gebruiken om aandacht te geven aan medewerkers heeft impact op de dagelijkse werkzaamheden van de HR afdeling en ook ICT en communicatie worden erbij betrokken. Tientallen zorgorganisaties zijn je al voorgegaan en wij hebben die hierin begeleid. Zij werken al aan een geoptimaliseerde employee experience, met ondersteuning van software. Laat je vooral niet tegenhouden, met onze kennis en ervaring helpen we je hier graag bij.
Voordelen van de software van Sibi
Aandacht en communicatie op de momenten die ertoe doen
Geschikt tijdens alle fases van de employee journey
Voorkomt ongewenste uitstroom en verzuim
Bespaart tijd door handmatige en intensieve processen te automatiseren
Verhoogt (onderlinge) verbinding, betrokkenheid en engagement
Innovatief, overzichtelijk, gebruiksvriendelijk en effectief
Onze software is in de huisstijl van jouw organisatie
Hulp bij de implementatie van onze klantsucces manager(s)
Wij zorgen voor een onvergetelijke employee experience voor meer dan 30.000 zorgmedewerkers bij onder andere
Wil je met eigen ogen zien hoe onze software jou kan helpen?
We geven je graag een vrijblijvende demo van 30 minuten waarin we al je vragen beantwoorden.