Skip to the main content.
Ja! Ik wil een demo

Wil je op de hoogte blijven over alles wat er speelt? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief:

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

Aan de slag met software voor behoud?

 

ProductenFinaal

 

Demo aanvragen

 

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

Modern MTO in de zorg

 

Met een continu medewerkerstevredenheidsonderzoek (mini-MTO) in de zorg ben je verzekerd van: 

  • Voortdurend inzicht
    Monitor de percepties van medewerkers over hun werk, de werkomgeving, leiderschap en andere thema's binnen je zorgorganisatie.
  • Signaleer sneller verbeterpunten
    Je ontdekt mogelijkheden om ongewenste uitstroom te voorkomen en de tevredenheid van medewerkers te verbeteren.
  • Focus op de zorgprofessionals
    Zet de zorgprofessional écht centraal en biedt de uitdagingen in de zorg nu en in de toekomst het hoofd. 
  • Hoge respons
    Door doorlopend feedback te vragen van medewerkers, via verschillende kanalen haal je een veel hogere respons op je vragen. 

Wil jij het beste uit je team en organisatie halen? Wij informeren je graag over de overstap naar doorlopende mini-MTO’s die medewerkers leuk vinden om in te vullen. 

Demo aanvragen
30 minuten vol tips en inzichten

mto_in_de_zorg

Traditioneel versus modern MTO

Meestal denkt men bij een MTO aan een lange vragenlijst die eens per jaar (of minder) wordt gehouden. Het doel is inzage in de algemene tevredenheid en betrokkenheid van medewerkers.

De moderne variant vindt continu plaats, is veel gerichter en daardoor effectiever. Het is veel leuker en minder tijdrovend om in te vullen en wordt via verschillende kanalen aangeboden. Allemaal om de respons te maximaliseren. Het doel is om inzage te krijgen in betrokkenheid en welzijn van medewerkers en om gerichte actiepunten voor verbetering door te voeren.

Voordelen van een modern MTO

  • Leuker en veel minder tijdrovend om in te vullen
  • Kortere en gerichtere vragenlijsten die specifieke aspecten van het werk behandelen
  • Hogere deelnamebereidheid en respons
  • Snel en actiegericht reageren n.a.v. real-time resultaten
  • Enquêtes via verschillende kanalen (multichannel), zoals intranet, mobiele apps, sociale media en e-mail

Een MTO is in deze vorm geen eenmalige of incidentele gebeurtenis maar een continu proces van feedback verzamelen en verbeteringen doorvoeren. Hierbij wordt onze software ingezet om het proces flexibel, snel, actiegericht en effectief te maken.

voordelen_moderne_mto

Wij zorgen voor een onvergetelijke employee experience
voor meer dan 30.000 zorgmedewerkers bij onder andere 

 

IJsselheem Solis DriegasthuizenGroep Logo Aafje Logo Carinova Attent Manna Pleyade Het zand Vogellanden Logo Sint Annaklooster Logo alerimus Logo Cavent Logo De Blije Borgh Zorggroep Apeldoorn De Wever

Innovatie in actie

zo voer je een modern MTO uit in onze software

Inrichten onderzoek

 

  • Selecteer de thema’s die je wilt onderzoeken en kies de vragen
  • Bedenk en maak zelf vragen (en antwoordopties) aan
  • Selecteer de juiste doelgroep
  • Bekijk de preview en verzend je onderzoek
inrichten

Monitoren van de resultaten

 

  • Resultaten overzichtelijk en real-time zichtbaar
  • Vergelijk resultaten binnen functiegroepen en locaties
  • Analyseer feedback en ontdek kansen en verbeteringen
  • Kies de verbeterpunten met meeste verbeterpotentieel
monitoren

Verbeter op basis van de uitkomst

 

  • Definieer actiepunten zo concreet mogelijk
  • Maak een verbeterplan
  • Betrek medewerkers en managers bij opvolging
  • Voer continu de dialoog en stuur bij waar nodig
verbeter

Demo aanvragen

of bel 038 230 37 50 voor advies.

Een modern MTO meet óók medewerker engagement

Medewerker engagement onderzoek

Medewerkerstevredenheidsonderzoek en de afkorting MTO zijn termen die tegenwoordig steeds meer ingeburgerd raken. Maar bij zorgorganisaties die de zorgmedewerker voorop zetten is het meten van tevredenheid niet meer voldoende. Je meet dan ook de betrokkenheid en verbondenheid, met zowel de organisatie als onderling. En de passie die medewerkers hebben voor hun werk. We spreken dan van een medewerker engagement onderzoek.

medewerker_engagement-1

Ga vol voor engagement en behoud

Het voordeel van een medewerker engagement onderzoek is dat je ook hier feedback krijgt. Hierdoor creëer je mogelijkheden om heel gericht en effectief de employee engagement te verhogen. Het medewerker engagement onderzoek geeft voeding om actief aan de slag te gaan met het verhogen van binding, betrokkenheid en engagement op het niveau van functiegroepen en locaties. Want verbonden en betrokken medewerkers verzuimen minder en vertrekken niet.

engagement_en_behoud

Wil jij pro-actief werken aan een
hogere medewerkertevredenheid?

Laat onze software je ondersteunen bij het uitvoeren van een modern MTO.

Onze onderzoekssoftware voor MTO’s verzamelt doorlopend feedback binnen thema's die jij als zorgorganisatie belangrijk vindt. Het geeft je meer inzicht en biedt kansen om de binding, betrokkenheid en engagement van medewerkers te verhogen.

Wil je met eigen ogen zien hoe onze software veel gemak oplevert? We beantwoorden graag al je vragen tijdens een demo.

Demo aanvragen 

Of neem contact op voor advies of een quickscan