Skip to the main content.
Ja! Ik wil een demo

Wil je op de hoogte blijven over alles wat er speelt? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief:

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

Aan de slag met software voor behoud?

 

ProductenFinaal

 

Demo aanvragen

 

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

ISO-NEN bij Sibi

 

Sibi werkt voor de zorg. Daarom zijn we ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd.

Op deze pagina vind je belangrijke informatie over wat het voor jou betekent om te werken op kantoor bij Sibi.

 

iso_en_nen_uitgelicht


Ons doel is beschreven in onze BHAG:

Binnen 5 jaar hebben we 115 miljoen euro bespaard op verzuim en verloop in de zorg. Deze middelen zijn daarmee beschikbaar voor het bieden van zorg aan mensen die dit nodig hebben.

Aandachtspunten voor fysieke toegang tot het pand:

* Ben je kort in het pand (om iets te brengen bijvoorbeeld)? Blijf dan wachten in de gang bij de kapstokken totdat iemand je komt helpen. 

* Blijf je langer in het pand? Maak je dan bekend bij iemand van Motivo of Sibi en loop altijd met iemand mee als je door het pand gaat. 

Wij hanteren 8 regels van informatieveiligheid. Hou je er zoveel mogelijk aan: 

  1. Wachtwoorden zijn strikt persoonlijk. Geef je wachtwoord nooit aan derden of collega’s en bewaar ze op een veilige plek, dus niet in je agenda of op een geel briefje.

  2. Melden van beveiligingsincidenten (via e-mail iso-nen@sibi.nl). Voorbeelden zijn een virusmelding, inbraak of poging daartoe. Eventueel kun je dit ook melden bij de helpdesk als er direct actie nodig is via 038-230 3750.

  3. Geheimhoudingsplicht. Binnen Sibi wordt met vertrouwelijke gegevens van onder meer partners en bezoekers gewerkt. Hou je aan de richtlijnen hoe hiermee om te gaan.

  4. Internet- en e-mail gebruik. Ga zorgvuldig om met internet en e-mail, mijdt onveilige situaties en open geen e-mail van onbekenden.

  5. Gegevensverstrekking aan derden via de telefoon. Het uitgangspunt is dat er nooit aan verzoeken om telefonische informatie over betrokkenen wordt tegemoet gekomen. Dit betekent ook dat er geen telefonische informatie over collega’s, bezoekers en partners wordt verstrekt aan personen of instanties die beweren namens betrokkene te bellen.

  6. Clear desk/clear screen policy. De vertrouwelijke omgang met gegevens van derden, houdt in dat elke werkplek zo is ingericht dat onbevoegden niet in jouw afwezigheid aan deze gegevens kunnen komen. Dit betekent dat jij je (thuis)werkstation bewust dient te vergrendelen m.b.v. de screenlockfunctie wanneer je je werkplek of werkstation verlaat. Ook mogen geen vertrouwelijke stukken onbeheerd op je bureau of in een niet afsluitbare kast blijven liggen. Ook de printer is een werkplek, haal vertrouwelijke gegevens direct na het afdrukken bij de printer weg.

  7. Geen vertrouwelijke gegevens in de prullenbak. Zie ook punt 6. Het vernietigen van deze gegevens moet ook op een veilige manier plaatsvinden. Gebruik de papierversnipperaars en/of papiercontainers. Stop vertrouwelijke zaken in ieder geval nooit in de prullenbak of de normale oud-papier bak op je kantoor of werkplek.

  8. Informatiebeveiliging krijg je niet gratis, het kost energie en werkt vaak tegen je als je haast hebt. Neem het echter wel serieus want het is belangrijk voor je werk en het hoort bij de professionele en bekwame uitvoering van het werk.

Heb je vragen? Neem contact op met Henk-Jan Sleijster via 038-230 3750 of henk-jan@sibi.nl 

 

ISO27001_NEN7510_certificering