Skip to the main content.
Ja! Ik wil een demo

Wil je op de hoogte blijven over alles wat er speelt? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief:

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

Aan de slag met software voor behoud?

 

ProductenFinaal

 

Demo aanvragen

 

Meepraten over software voor de perfecte employee experience?

Binden en boeien

Ga naar de Sibi Community

- Case Study -

Meer betrokkenheid van medewekrers

"We wilden meer betrokkenheid van onze medewerkers bij de organisatie. Ook wilden we samenwerking bevorderen, kennis op een betere manier delen, innovatie stimuleren en snel inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Hoewel we pas enkele maanden live zijn durf ik te stellen dat we hierin glansrijk geslaagd zijn," aldus Zorggroep Solis.

Optimaal_communiceren_met_sociaal_intranet

 

Zorggroep Solis

Zorggroep Solis verleent al sinds 1267 zorg in Deventer en omstreken en heeft ongeveer 1100 medewerkers, verspreid over zes vestigingen. De organisatie heeft veel digitale kennis en informatie tot haar beschikking, zoals vakinhoudelijke informatie, zorggerelateerde informatie, marktinformatie en overheidsinformatie. Toch vond veel communicatie met medewerkers nog plaats per brief of via vergaderingen. Dat moest beter. Sibi werd gevraagd een oplossing te ontwikkelen.

‘Ik kende Sibi van projecten uit het verleden en had een goede indruk van de organisatie en de mensen’, aldus hoofd communicatie & marketing. ‘Ik heb Sibi gevraagd een webapplicatie te ontwikkelen waarmee we relevante informatie eenvoudig bij verpleegkundigen, managers, artsen, fysiotherapeuten, thuiszorgmedewerkers en andere relevante doelgroepen kunnen krijgen. Informatie op maat voor alle relevante stakeholders.’

Smoelenboek medewerkers

Op basis van de eisen en wensen van Zorggroep Solis heeft Sibi een sociaal intranet gebouwd. Een belangrijk onderdeel is het “smoelenboek”: een overzicht van alle medewerkers met foto, informatie over hun kennis en kunde en rechtstreekse contactinformatie. Met de zoekfunctie zijn zij gemakkelijk te vinden op onderwerp of specialisatie. Daarnaast is een nieuwsmodule opgenomen. Hier kan een medewerker nieuws vinden – uit zowel interne als externe bronnen – over relevante onderwerpen.

Digitale nieuwsbrief

Ook kunnen medewerkers zich abonneren op een dagelijkse digitale nieuwsbrief met artikelen uit de rubrieken van hun keuze. Deze nieuwsbrief wordt automatisch verzonden op basis van vooraf ingestelde “triggers”. Uiteraard kan Zorggroep Solis zelf nieuws toevoegen en een prioritering aangeven.

De kalender geeft een overzicht van alle relevante interne en externe evenementen, activiteiten en gebeurtenissen. Medewerkers kunnen interessante gebeurtenissen direct kopiëren naar de eigen Outlook agenda. Voor sommige activiteiten kan de medewerker zich direct inschrijven (zoals de griepvaccinatie).

Vacatures krijgen groter bereik

Ook vacatures deelt Solis via intranet. Belangrijker nog is dat medewerkers de vacature  direct kunnen delen op hun eigen social media. Zo is het bereik van de vacatures vele malen groter. Verder zal in de toekomst ook informatie over opleidingen geïntegreerd worden in het intranet. Medewerkers kunnen hier informatie vinden over de stages, BBL- en BOL-opleidingen van Zorggroep Solis.

Vacatures Solis afbeelding

 

We wilden meer betrokkenheid van onze medewerkers bij de organisatie. Ook wilden we samenwerking bevorderen, kennis op een betere manier delen, innovatie stimuleren en snel inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Sibi en Zorggroep Solis zijn hierin glansrijk geslaagd.
Zorggroep Solis

Doorontwikkeling sociaal intranet

Het sociaal intranet (Solis Intranet) is in november 2015 live gegaan. Sindsdien zijn wij trotse partners. Waar het nodig is ontwikkelen wij het intranet door. Zo is Zorggroep Solis in 2019 behoorlijk vernieuwd, waardoor deze gebruiksvriendelijker werd. Vervolgens hebben we onder andere het meldingensysteem voor ICT vernieuwd. Dit is maatwerk en specifiek voor Solis ontwikkeld, zodat problemen in ICT op gestructureerde wijze verholpen worden.

Korte terugverdientijd

Interessant is dat de terugverdientijd van het project binnen Zorggroep Solis relatief kort (minder dan een jaar) is. Dankzij Solis Intranet is het personeelsblad dat enkele malen per jaar werd uitgegeven overbodig geworden. Daarnaast heeft Solis aanzienlijke besparingen gerealiseerd op de communicatiekosten: waar voorheen veel aankondigingen, uitnodigingen en andere informatie (griepprik, updates van zorgverzekeraars en andere “basisbrieven”) per post verstuurd werden, is nu intranet het communicatiemiddel.

Met onze standaardmodules en maatwerkoplossingen hebben wij voor elke zorgorganisatie een sociaal intranet dat binnen hun tijd en budget past.

Wij geven aandacht aan bijna 30.000 zorgmedewerkers bij onder andere 

 

IJsselheem Solis DGG Zorggroep Apeldoorn Attent De Wever Manna Pleyade Het zand Vogellanden

Wil je met eigen ogen zien hoe onze software jou kan helpen?

We geven je graag een vrijblijvende demo van 30 minuten waarin we al je vragen beantwoorden.

 

Demo aanvragen   Plan een afspraak