- Case Study -
Aandacht bij Aafje.
Aafje Hulpthuis, dé thuishulporganisatie van Rotterdam met ruim 2.400 medewerkers, zal met de inzet van Sibi innoveren op het gebied van aandacht geven aan medewerkers. Dit zullen ze gaan doen door het inzetten van het Sociaal intranet en het innovatieve product Bind van Sibi.
Bevlogen professionals
Aafje Hulpthuis biedt hulp bij mensen thuis in Rotterdam maar ook in Barendrecht, Zwijdrecht en Dordrecht. Met maar liefst 2.400 bevlogen medewerkers, die veelal bij mensen thuis aan het werk zijn, is de kernwaarde Aandacht voor Aafje essentieel. Om alle medewerkers te verbinden en aandacht te geven is innovatie nodig, en dus heeft Aafje Hulpthuis besloten om Sibi Sociaal intranet en Bind (software voor engagement) in te gaan zetten!
Sociaal intranet, zonder Google of Microsoft!
In de zoektocht naar een Sociaal intranet was het belangrijk voor Aafje om niet gebonden te zijn aan Microsoft of Google voor de authenticatie van gebruikers.
Daarom gebruiken ze onze eigen Authenticatiehub, die zelf de multi factor authenticatie uitvoert en de nodige SSO koppelingen naar andere applicaties in stelling brengt. Op deze manier bespaart Aafje veel kosten en krijgen ze maximale toegevoegde waarde voor hun medewerkers.
De architectuur is samen met Martijn Jonker van Anddar, adviseur van Aafje, tot stand gekomen.
Nóg Socialer intranet
Ook het nieuwe intranet van Sibi maakte indruk bij Aafje. Vooral het samenwerken in groepen spreekt aan. Door automatisch ingedeeld te worden naar functie, team en specialisme kunnen medewerkers al snel samen over relevante onderwerpen doorpraten, kennis delen en elkaar online ontmoeten. Relevant op de juiste plek.
Vanuit de koppeling met de personeelsadministratiesystemen (Afas, SDB, Visma, ADP) stellen wij altijd een passende set aan groepen samen.
Integratie ONS (Nedap) voor meer werkgemak
Naast het belangrijke sociale component is het gemak waarmee medewerkers hun werkdag kunnen ondersteunen erg belangrijk. Een essentieel onderdeel daarin zijn de integraties met primaire systemen in de zorg, zoals ONS (Nedap) waarmee medewerkers snel informatie kunnen vinden voor hun zo belangrijke dagelijkse werk.
Innovatie met Bind
Naast het Sociaal intranet kiest Aafje voor innovatie met het gebruiken van Sibi Bind. Bind is onze software voor engagement, hiermee kun je tijdens elke fase van de Employee journey geautomatiseerd aandacht geven aan medewerkers. Zo kun je op belangrijke momenten een flow met aandachtsmomenten starten zoals sms berichten, bloemen, chocola, boeken, etc. Ook kun je met medewerkers vragen stellen, waardering geven of hun mening ophalen.
Tijd voor aandacht
Op deze geautomatiseerde manier aandacht geven aan medewerkers zorgt ervoor dat alle praktische aandacht geregeld wordt. Het kost veel tijd en energie om bij bijvoorbeeld verjaardag, kerst, nieuwe functie of indiensttreding aandacht te geven. Alle tijd die door de automatisering nu beschikbaar komt bij Aafje kan vooral de HR afdeling weer in andere belangrijke zaken stoppen. Besparing van tijd is, naast het geven van aandacht, een belangrijk argument om met de innovatieve software van Sibi aan de slag te gaan.
Verzuim en uitstroom
Aandacht voor medewerkers is een essentieel onderdeel om medewerkers te behouden. Onze software ondersteunt zorgorganisaties bij het geven van aandacht aan hun medewerkers. Zodat verzuim en ongewenste uitstroom worden beperkt en meer zorgprofessionals met een lach hun werk kunnen doen.
Wij geven aandacht aan bijna 30.000 zorgmedewerkers bij onder andere
Wil je met eigen ogen zien hoe onze software jou kan helpen?
We geven je graag een vrijblijvende demo van 30 minuten waarin we al je vragen beantwoorden.