Wil je de medewerkers in jouw organisatie écht bereiken? Dan gebruik je natuurlijk software van Sibi. Maar dan ga je ook de kanalen gebruiken die jouw medewerkers vaak gebruiken. WhatsApp is daar een hele belangrijke in. Met 2 miljard gebruikers wereldwijd is het het meest gebruikte messaging platform. Ook onder jouw medewerkers is het één van de krachtigste kanalen om medewerkers te bereiken.
In dit blog geven we 4 inspirerende voorbeelden van het gebruik van WhatsApp met de software van Sibi. Met dit kanaal kun je heel direct en duidelijk medewerkers bereiken. Sibi kan whatsapp berichten sturen, maar ook antwoorden op berichten automatisch opvangen en ook een conversatie op gang brengen. Dat is engagement optima forma.
Proeftijd voorbij? De medewerker is blij! Gebruik dit door energie en bevestiging te geven.
Zie hieronder het prachtige voorbeeld van Aafje Hulpthuis waarbij duidelijk wordt dat rechtstreeks wordt gewerkt aan het voorkomen van uitstroom.
In gesprek gaan is het ultieme. Een antwoord op een whatsappje opvangen en gelijk actie.
De perfecte voorloper van oprechte aandacht.
|
Met verbinding en betrokkenheid (tijdens de onboarding) blijft de medewerker langer bij je werken.
Gebruik de buddy om medewerkers voor te bereiden op de eerste werkdag.
WhatsApp is de ideale verbinder. Een korte teaser, even aandacht vragen voor iets belangrijks.
Daarna kun je verder kijken, als je geïnteresseerd bent. Op je eigen platformen.