Sibi Blog | Software voor behoud van zorgprofessionals

WhatsApp - inspirerende voorbeelden van aandacht geven

Geschreven door Henk Gootjes | 18 juli 2024

Wil je de medewerkers in jouw organisatie écht bereiken? Dan gebruik je natuurlijk software van Sibi. Maar dan ga je ook de kanalen gebruiken die jouw medewerkers vaak gebruiken. WhatsApp is daar een hele belangrijke in. Met 2 miljard gebruikers wereldwijd is het het meest gebruikte messaging platform. Ook onder jouw medewerkers is het één van de krachtigste kanalen om medewerkers te bereiken. 

In dit blog geven we 4 inspirerende voorbeelden van het gebruik van WhatsApp met de software van Sibi. Met dit kanaal kun je heel direct en duidelijk medewerkers bereiken. Sibi kan whatsapp berichten sturen, maar ook antwoorden op berichten automatisch opvangen en ook een conversatie op gang brengen. Dat is engagement optima forma. 

Wil je alle voorbeelden zien? Vraag dan onderaan deze blog de '10 inspirerende voorbeelden van WhatsApp gebruik' aan!

 

1. Proeftijd - werken aan behoud

Proeftijd voorbij? De medewerker is blij! Gebruik dit door energie en bevestiging te geven.
Zie hieronder het prachtige voorbeeld van Aafje Hulpthuis waarbij duidelijk wordt dat rechtstreeks wordt gewerkt aan het voorkomen van uitstroom.


2. Kom in actie na contact

In gesprek gaan is het ultieme. Een antwoord op een whatsappje opvangen en gelijk actie.
De perfecte voorloper van oprechte aandacht.


 

 

3. Welkom heten

Met verbinding en betrokkenheid (tijdens de onboarding) blijft de medewerker langer bij je werken.
Gebruik de buddy om medewerkers voor te bereiden op de eerste werkdag. 

   

 

4. Koppelen Sociaal intranet of andere belangrijke interne applicaties

WhatsApp is de ideale verbinder. Een korte teaser, even aandacht vragen voor iets belangrijks.
Daarna kun je verder kijken, als je geïnteresseerd bent. Op je eigen platformen. 

 

 

Wil je alle voorbeelden zien? Vraag dan hieronder de toegang tot de video aan!