Sibi Blog | Software voor behoud van zorgprofessionals

Venturion Health & Care gaat vol voor employee experience

Geschreven door Henk Gootjes | 11 juli 2024

De zorgbedrijven binnen Venturion Health & Care zijn al jaren bezig met het thema ‘aandacht geven aan professionals’, zowel voor medewerkers in het zorgproces als de medewerkers die werkzaam zijn in ondersteunende diensten. Al jaren wordt er nagedacht over innovatie op dit thema. In 2023 kwam Venturion Sibi tegen, waarna snel besloten is om de employee experience software van Sibi te gaan inzetten voor de labels Atlas Jeugdhulp, AtHomeFirst, Meditel, Futura Zorg en Venturion Health & Care zelf.

Venturion Health & Care is de overkoepelende holding van elkaar versterkende zorgorganisaties. Elk met hun eigen signatuur, veelal actief in een eigen werkgebied. Van huishoudelijke ondersteuning tot woonzorg, preventie en jeugdhulp. Uniek aan Venturion Health & Care is dat ze als labels echt samen innoveren. Ze pakken door op thema’s waar ze in geloven en die positieve gevolgen hebben voor het welbevinden van de cliënt, bewoner of medewerker. 

De uitdagingen in de sector en HR


Laura van der Spa, manager bedrijfsvoering bij het label Futura Zorg: “De uitdagingen op de arbeidsmarkt zijn uiteraard groot. We hebben de employee journey van alle zorgorganisaties goed op orde. Toch praten we al 10 jaar over de ambitie om alle fases in de employee journey, zoals onboarding, engagement, onderzoeken, interne communicatie beter te organiseren en te borgen. Daarmee doen we een strik om onze employee experience.”

Waarom in zee met Sibi?


“Ik heb veel ervaring met gesprekken met ICT leveranciers. Sibi valt op. Het gaat niet over software verkoop, maar ze zijn een inhoudelijke gesprekspartner op het vlak van employee journey ondersteuning. Ze denken echt met ons mee en kijken naar de vraag achter onze vraag om ons van goed advies te voorzien. Ze voelen zich medeverantwoordelijk voor onze ambitie en zetten hun expertise in op thema’s waar wij in geloven”, aldus Laura. “De medewerkers van Sibi vallen op door hun vriendelijkheid. Ze geven mij als klant dezelfde mate van aandacht die ik mijn medewerkers gun. Dat bewijst dat Sibi niet alleen haar vak verstaat, maar ook zelf uitdraagt waar ze voor staat.". 

Welke belangrijkste uitdagingen ga je aanpakken met Sibi?


Volgens Laura is het helder dat Sibi helpt bij belangrijke uitdagingen. “Met de software van Sibi kunnen we een consistente employee experience bieden aan onze medewerkers. We maken een efficiencyslag door processen te verbeteren en handmatige, tijdrovende processen te vervangen met software. Daarnaast kijken we ernaar uit om dynamischer te communiceren via verschillende kanalen. Maar het allerbelangrijkste is dat we het geven van oprechte aandacht borgen en iedere individuele medewerker laten voelen dat ze gezien en gewaardeerd worden."

Je gaat het hele experience platform gebruiken, waarom?


Laura is helder. “Achterliggende gedachte is om de combinatie van producten te gebruiken. De kracht zit in de hele employee journey! En door in één keer alles in te richten halen we het maximale uit de onderlinge samenhang van de verschillende producten.” 

Het zorgt er ook voor dat je niet steeds over geld hoeft te praten, maar dat je het juist over de inhoud gaat hebben. “We openen in één keer alle deuren en creëren daarmee het verrassingseffect. Managers die nog meer kansen zien om gerichter aandacht te geven aan hun medewerkers hebben daarmee alle vrijheid om direct impact te maken.”

 

Wil jij net als Venturion Health & Care ook het hele experience platform in werking zien? Vraag een demo aan: