Om steeds meer toegevoegde waarde te leveren voor de zorg hebben wij Sibi opgericht. Met onze software producten zet je je in voor het behoud van medewerkers door het geven van aandacht aan medewerkers. Maar hoe bied je nou voor een hele sector binnen één thema de beste software oplossing? Wij kiezen voor standaard softwareproducten voor alle zorgorganisaties omdat we dan het meeste kunnen bijdragen aan het behoud van medewerkers in de zorg.
Product vs project
Standaard software betekent vooral: geen maatwerk. Van specifieke oplossingen voor specifieke zorgorganisaties naar een standaard product voor alle zorgorganisaties. Deze keuze zorgt ervoor dat wij onze tijd kunnen besteden aan het ontwikkelen van software die door al onze klanten gebruikt kan worden. Zo maken wij meer impact.
Wij noemen onze software met een mooi woord: SaaS, wat Software as a Service betekent. Wij bieden software producten dus als een service aan.
Maatwerk kan heel handig zijn. Het is vaak een oplossing voor een specifiek probleem binnen een organisatie. Wij willen onze energie graag stoppen in problemen die in de hele zorg spelen en specifiek binnen het behoud van medewerkers. Dus moeten we samen met onze klanten afstemmen of de software bijdraagt aan deze uitdaging. Is de wens voor maatwerk een oplossing voor meerdere organisaties en levert het een bijdrage aan het behoud van medewerkers? Dan besluiten we samen om deze functionaliteit voor al onze klanten ter beschikking te stellen. Delen is het nieuwe hebben.
Wat we wel doen in onze software is de mogelijkheid bieden om veel onderdelen specifiek in te richten voor jouw organisatie, zodat er eigenheid ontstaat. Zo gaan we van maatwerk naar op maat inrichten.
Specifieke klantwensen gebruiken wij om onze software beter te maken. We valideren deze wensen met meerdere organisaties en voegen deze wensen, wanneer ze aangemerkt worden als nuttig toe aan ons productontwikkelproces. Zo zijn we geen tijd kwijt aan het opzetten van een project voor één klant en kunnen we snelheid maken met ontwikkelen van generieke functionaliteit. We leveren elke twee weken nieuwe functionaliteit op die iedereen kan gebruiken omdat elke klant dezelfde software gebruikt. Het product ontwikkelt zich dus continu. Via updates word je op de hoogte gehouden welke functionaliteit er opgeleverd wordt.
Het kan dus zijn dat je een specifieke wens hebt over onze software. Dan kun je deze wens kwijt in ons productontwikkelproces (via onze community). De wensen van alle klanten verzamelen wij, bespreken we samen, wegen we af en zetten we op een roadmap, waarna de functionaliteit gebouwd wordt en beschikbaar gesteld wordt in de applicatie, waar iedereen weer van kan genieten.
Doordat we samen werken aan functionaliteit die we inzetten voor de hele zorg is het gebruiken en ophalen van kennis uit de zorg essentieel om goede software te maken. Daarom zetten wij gebruikersgroepen, klankbordgroepen en strategische kennisgroepen in. Neem contact op als je deel wil nemen.
Doordat we doorlopend ontwikkelen en nieuwe functionaliteit opleveren betaal je voor het gebruik van de software die we voor jou en andere zorgorganisaties beschikbaar stellen. Wij ontwikkelen van deze opbrengsten steeds door aan software die toegevoegde waarde biedt voor de hele zorgsector.
Met onze standaard producten werken we, samen met zorgorganisaties, aan het behoud van medewerkers. Met dit uitgangspunt hebben we onze producten en ons ontwikkelproces opgezet en zo zullen we ook onze afwegingen blijven maken. Uiteindelijk leidt dit tot het invullen van onze grootste ambitie om verzuim en uitstroom in jouw organisatie te verminderen.
Heb je vragen over onze productvisie, ons ontwikkelproces of over het bijdragen aan nieuwe functionaliteit? Neem gerust contact op.